ANASAYFA arrow right Güncel

1 Temmuz’dan itibaren menülerde besin değeri ve kalori miktarı yazılacak

1 Temmuz’dan itibaren menülerde besin değeri ve kalori miktarı yazılacak
YAYINLAMA: 25 Haziran 2026 / 18.36
GÜNCELLEME: 25 Haziran 2026 / 18.36

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda tüketiminde şeffaflığı artırmak amacıyla tüketiciyi bilgilendirme yönetmeliğinde değişikliğe gitti. Yeni düzenlemeyle kafe ve restoranlarda sunulan yiyecek ile içeceklerin besin değerleri, kalori miktarları ve içerik ayrıntılarının menülerde açıkça paylaşılması zorunlu hale getirildi.

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda tüketiminde şeffaflığın artırılması amacıyla tüketiciyi bilgilendirme yönetmeliğinde değişiklik yaptı.

Yeni düzenlemeyle birlikte kafe ve restoranlarda müşterilere sunulan yiyecek ve içeceklerin besin değerleri, kalori miktarları ve içerik detayları açık şekilde paylaşılacak. Uygulamayla tüketicilerin halk sağlığı standartlarına uygun ve bilinçli gıda tüketimi yapmasının teşvik edilmesi hedefleniyor.

Düzenleme kapsamında işletmeler, tüketicilere sundukları ürünlere ilişkin belirli bilgileri menülerinde bulundurmak zorunda olacak.

Buna göre menülerde;

Ürünün temel bileşenleri ve hammaddeleri,

Enerji (kalori) miktarı,

Alerjen madde içerikleri,

Alkol veya domuz türevi bileşen içerip içermediğine ilişkin bilgiler,

yer alacak.

İşletmeler, zorunlu bilgileri müşterilerin kolaylıkla erişebileceği farklı yöntemlerle sunabilecek.

Bu kapsamda basılı menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar kullanılabilecek. QR kod sistemi tercih eden işletmelerin ise müşterileri bu sisteme yönlendiren açık bilgilendirmelere menülerinde yer vermesi gerekecek.

Tarım ve Orman Bakanlığı, sektörün yeni sisteme uyum sağlayabilmesi amacıyla işletme büyüklüklerine göre kademeli bir geçiş takvimi oluşturdu.

Buna göre ulusal zincir restoranların düzenlemeye uyum sağlaması için son tarih 1 Temmuz 2026 olarak belirlendi. cumhuriyet

Yorumlar
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *