Dünyanın en büyük ikinci oyun pazarı olan Çin, çocukların oyun bağımlısı olmalarını engellemek için yeni bir düzenleme getirdi. Daha önce oyunlara zaman kısıtı konulmasını isteyen Çin hükümeti, gerçek zamanlı kimlik doğrulama uygulamasına da başlıyor. Dünyaca ünlü oyun şirketleri de server’larına kimlik doğrulama sistemini eklemeye başladı…
Tüm dünyada ailelerin en büyük sorunu, çocukların internet oyunlarına olan ilgisinin bağımlılık düzeyine gelmesini engellemek. Bu konuyla ilgili çok sayıda adım atılıyor ancak çocukların oyun bağımlısı olmasını engelleyen aile sayısı hala çok düşük seviyelerde… İşte bu nedenle Çin’de, çocuklar ve gençlerde artan bağımlılık oranını dikkate alan resmi makamlar, internet oyunlarıyla ilgili olarak çeşitli önlemler almaya başladı.
Çin’de bu alandaki ilk adımlar Mart 2007 yılında atılmış ve çeşitli bakanlıkların da aralarında olduğu sekiz kamu kurumu, çocukların internet bağımlılığını azaltmak için çevrimiçi oyunların oynanmasında bir zaman kısıtlamasının konmasını talep etmişti.
Zaman kısıtı uygulamasına karşın rakamlar, hala çocukların oyunlar için çok fazla zaman harcadığını gösteriyor. Los Angeles Times’ta yer alan habere göre Çin hükümeti, bu sorunu çözmek için yeni bir adım daha atmış bulunuyor. Artık oyun zamanı düzenlemelerine kimlik kartı numarasının gerçek zamanlı olarak doğrulanması da eklendi. Dünyanın en büyük ikinci oyun pazarı olan Çin’in bu kararının ardından Blizzard, Epic Games dünyaca ünlü oyun şirketleri, oyunlarının içine bu uygulamayı da eklemeye başladı. Haber Merkezi
Tüm dünyada ailelerin en büyük sorunu, çocukların internet oyunlarına olan ilgisinin bağımlılık düzeyine gelmesini engellemek. Bu konuyla ilgili çok sayıda adım atılıyor ancak çocukların oyun bağımlısı olmasını engelleyen aile sayısı hala çok düşük seviyelerde… İşte bu nedenle Çin’de, çocuklar ve gençlerde artan bağımlılık oranını dikkate alan resmi makamlar, internet oyunlarıyla ilgili olarak çeşitli önlemler almaya başladı.
Çin’de bu alandaki ilk adımlar Mart 2007 yılında atılmış ve çeşitli bakanlıkların da aralarında olduğu sekiz kamu kurumu, çocukların internet bağımlılığını azaltmak için çevrimiçi oyunların oynanmasında bir zaman kısıtlamasının konmasını talep etmişti.
Zaman kısıtı uygulamasına karşın rakamlar, hala çocukların oyunlar için çok fazla zaman harcadığını gösteriyor. Los Angeles Times’ta yer alan habere göre Çin hükümeti, bu sorunu çözmek için yeni bir adım daha atmış bulunuyor. Artık oyun zamanı düzenlemelerine kimlik kartı numarasının gerçek zamanlı olarak doğrulanması da eklendi. Dünyanın en büyük ikinci oyun pazarı olan Çin’in bu kararının ardından Blizzard, Epic Games dünyaca ünlü oyun şirketleri, oyunlarının içine bu uygulamayı da eklemeye başladı. Haber Merkezi