İstanbul Perakendeciler Derneği (PERDER) Başkanı Faruk Güzeldere, "Normalleşme süreci ve sonrasında da tüketicinin mağaza alışverişi sırasında hijyene daha fazla dikkat edeceğini düşünüyoruz. Açık ürünlerin yerine, paketli ürün tercihi ön plana çıktı ve bu durum devam edecek. Gıda ile birlikte tüketicinin hijyen ürünlerine de ilgisi sürecektir. Salgın dönemindeki kadar olmasa da, hijyen ürünlerinde satış yoğunluğu devam edecek. Bayrama kadar fiyatlarda artış olacağını öngörmüyoruz. Ancak üretim ve tedarik zincirinde ithal unsurlara bağlı olan ambalaj ve ham madde maliyetlerinin yükselmesi, bayramın ardından fiyat artışlarına yol açabilir" dedi. Tüketicinin artık daha sağlıklı beslenmeye başladığını söyleyen Güzeldere "Sebze, meyve, kuruyemiş, kırmızı et ve bağışıklık sistemini güçlendirici ürünler çok tercih edilmeye başladı. Büyükşehirlerde yoğun ev dışı tüketim azaldı ve evde tüketim yükselişe geçti. Yeni normale geçişte de tüketicinin ana tercihi bu olacak. Online alışveriş yoğunluğu da sürecek" diye konuştu.
YAYINLAMA: 10 Mayıs 2020 / 19.27
GÜNCELLEME: 10 Mayıs 2020 / 19.27
Normalleşme süreciyle birlikte gözler, tüketici eğilimlerinde olacak. Eski alışkanlıkların hemen geri dönmesi beklenmiyor.
İlginizi Çekebilir
Enerji fiyatlarındaki yıllık artış yüzde 100'ü aştı
#Ekonomi / 22 Haziran 2026
Kartlı harcamalarda tarihi tersine dönüş
#Ekonomi / 22 Haziran 2026
Don, kuraklık ve sel felaketleri çiftçinin gelirini yok etti
#Ekonomi / 22 Haziran 2026
Geçen yılın aynı ayına göre yüzde 31,2 azalma var
#Ekonomi / 18 Haziran 2026
İkili işbirlikleri daha da üst seviyeye taşınacak
#Ekonomi / 18 Haziran 2026
İnşaat ve hizmet üretiminde büyüme sınırlı kaldı
#Ekonomi / 17 Haziran 2026
Yorumlar
Yorumlar
Kendi koyacağınız özel bir adla yorum yapmak için giriş yapabilir veya kayıt olabilirsiniz.
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
