Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın, TOBB'da iş insanlarıyla yaptığı toplantıda konunun gündeme geldiği öğrenildi. Özellikle ara mallarında kullanılan, Türkiye'de üretimi kısıtlı olan ve ithal edilen ürünlere getirilen ilave gümrük vergisi konusunda bir çalışma yapılmasına karar verildi. Buna göre üreticiler, kullandığı ara mallarının tespitlerini yaparak listeyi Bakanlığa gönderecek. Çalışmalar, bu listeler üzerinden yürütülecek ve birtakım istisnalar söz konusu olabilecek. Ek vergilerin, salgının Türkiye ekonomisi üzerindeki olumsuz etkilerinin azaltılması ve yerli sanayinin artan ithalat baskısına karşı korunması amacıyla getirildiği ifade edilmişti. Böylece ithalatın azaltılarak döviz talebinin de minimize edilmesi amaçlanıyor. Söz konusu ürünler arasında tekstil, döküm ve kaynak makineleri, takım tezgâhları, presler, tarım ve hasat makineleri, pompalar, gemi vinçleri, römorklar, camlar, emniyet kemerleri, yapışkanlar, termostat, tartı alet ve cihazları ile peruk da bulunuyor.
YAYINLAMA: 14 Temmuz 2020 / 16.43
GÜNCELLEME: 14 Temmuz 2020 / 17.27
Haziran sonunda 400'ün üzerinde ithal eşya için, yüzde 20'ye varan oranlarda ilave gümrük vergisi getirilmişti. Söz konusu vergiler yeniden gözden geçirilecek.
İlginizi Çekebilir
Geçen yılın aynı ayına göre yüzde 31,2 azalma var
#Ekonomi / 18 Haziran 2026
İkili işbirlikleri daha da üst seviyeye taşınacak
#Ekonomi / 18 Haziran 2026
İnşaat ve hizmet üretiminde büyüme sınırlı kaldı
#Ekonomi / 17 Haziran 2026
Yoksulluk sınırı 119 bin 344 TL oldu
#Ekonomi / 17 Haziran 2026
Sanayinin zirvesindeki ilk üç şirket yerini korudu
#Ekonomi / 17 Haziran 2026
Ekonomi siyasetin gölgesinde kaldı
#Ekonomi / 16 Haziran 2026
Yorumlar
Yorumlar
Kendi koyacağınız özel bir adla yorum yapmak için giriş yapabilir veya kayıt olabilirsiniz.
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
