Her, 4-5 dükkandan biri kapanmış

YAYINLAMA: 16 Eylül 2024 / 00.00 | GÜNCELLEME: 15 Eylül 2024 / 18.08

Aylardan beri Adana’ya hep tedavi amaçlı geliyorduk, bu sefer geziye katılmak için geldik, ohh…

Çukurova Hava limanını ilk defa kullanacağız. O nedenle geceyi Adana’da geçirdik, 12:00’de ki uçak için saat 06:30’da uyandık. Eşim, arabamızı bir hafta boyunca duracağı park yerine götürdü. Otelden Havaş’a binmek için çıktığımızda saat 08:00’di. Bir alışveriş merkezinin önünden kalkıyor Havaş. Kısa sürede vardık. Taksi 81 lira tuttu. Mesafe kısa olduğu için indi bindi parası 90 lira ödedim.

Caddenin üzerinde gölge bir bank ararken, alışveriş merkezinin önündeki kafelerden birinin açık olduğunu fark ettim. Hemen kafeye intikal ettik. 3 parça büyük börek, 2 büyük çay ve 1 şişe su için 180 lira ödedik. Börekler çok başarılıydı, lezzetliydi ve eser miktarda tuz kullanılmıştı. Çay, yerli çaydı ve tavşan kanı deminde nefisti. Miktarı fazla olduğu için ikinci bardağı içmek istemedim. Bravo “Pakfırın”a ne varsa yerelde var…

Dün, Adana çarşısında dolaştık. İçim parçalandı. Her, 4-5 dükkandan biri kapanmıştı. Adana çiftçi memleketi olduğu için güneşten korunmaya yönelik şahane şapka ve aksesuarlar vardı. O şapkalardan epey çeşit almıştım, yerli imalata destek vermiştim. Kullanıyorum çok da memnunum. Şapka imal eden firma kapanmış. Şapka satan dükkanların sayısı da bire inmiş. Çeşit çok kısıtlı ve zevksizdi. İyi ki önceden almışım.

Bu çarşının bir bölümünün ismi: Melek girmez. Ermeni döneminden kalma bir isim olsa gerek. Kim bilir ne hazin bir hikayesi vardır.

Havaş otobüsünün bilet fiyatı 200 lira. Uzun yıllar basın kartım olduğu için bu otobüslere ücret ödemeden bindim.

Çukurova Havaalanı’na park yeri için telefon ettik. İnternette, kapalı ve açık park alanının küçük olduğu, yer bulamayan kişilerin arabalarını sokakta rast gele bir yere bırakıp gitmek zorunda kaldıklarına dair şikayetler vardı. O nedenle yer konusunda emin olmak istedik. Havaalanı santrali otopark bölümünün telefon bağlantısı olmadığını söyledi. Çukurova otelinin danışmasına bağladılar. Oradan otoparkla ilgilenen birisini buldular. Çıkan kişi sorularımızı anlama yeteneğinden yoksun olduğu için aynı cümleleri kurdu, konuşma boyunca, o nedenle havaalanına arabamızla gitmemeye karar verdik.

Çukurova Havaalanı’nın 2011’de sulu tarım arazisine yapılması ve üç ayrı müteahhide para kazandırması ile ilgili Murat Ağırel’in Halk TV’de programı vardı. Mevcut havaalanı kapasitesinin üç misli fazla yolcu kapasitesi garantili havaalanı…

Her, 4-5 dükkandan biri kapanmış
YORUMUNUZU YAZIN, TARTIŞMAYA KATILIN!