Güneydoğu Anadolu ve Gaziantep’in ihracatındaki can damarını oluşturan kuru meyvenin sağladığı döviz girdisi, geçen yılın Ocak-Kasım ayına oranla büyük ölçüde düştü. Geçen yıl 17 milyon dolarlık Antep Fıstığı ihracı yapılırken, 1991’de bu rakam 3 milyon 553 bin dolara düştü. Güney Doğu Anadolu İhracatçı Birlikleri’nden alınan bilgiye göre, 1990 Ocak-Kasım aylarında 7 milyon 70 bin dolarlık Antep Fıstığı, 2 milyon 76 bin Dolarlık iç, 5 milyon 274 bin dolarlık ise Kabuklu Antep Fıstığı, 1 milyon 409 bin dolarlık Kuru kayısı ve 2 milyon 516 bin dolarlık Çam Fıstığı için ihracaatı yapıldı. 1991’in aynı aylarında ise 1 milyon 954 bin Dolarlık iç, 1 milyon 704 bin dolarlık Kabuklu Antep Fıstığı, 3 milyon 553 bin dolarlık Antep Fıstığı, 905 bin dolarlık Kuru Kayısı ve 1 milyon 58 bin dolarlık da Çam Fıstığı içi ihracatı gerçekleştirildi. Tüm ürünlerdeki düşüşle birlikte, yüzde 39 daha az döviz girdisi sağlandığına dikkat çeken Birlik Yetkilileri, “Irak ile yapılan sınır ticaretinin kesilmesinden sonra, kuru meyve ihracatı büyük ölçüde baltalandı. Kuru meyvenin en iyi müşterisi Arap ülkeleridir. Avrupa’ya pek gitmez. Körfez bunalımının etkisi hala sürüyor” dediler.
YAYINLAMA: 15 Nisan 2020 / 22.57
GÜNCELLEME: 16 Nisan 2020 / 00.14
İlginizi Çekebilir
Lüks konut yapan 155 müteahhit incelemede
#20 Yıl Önce / 22 Haziran 2026
Belge ve bilgiler meclis üyelerinden bile gizleniyor
#20 Yıl Önce / 15 Haziran 2026
Dionysos ve Danea villalarımı yanında başka bir villa gün ışığına çıkarılacak
#20 Yıl Önce / 15 Haziran 2026
Şahinbey’i çöp götürüyor
#20 Yıl Önce / 15 Haziran 2026
Antep evlerinin onarını çatılardan başladı
#20 Yıl Önce / 15 Haziran 2026
Yükselen faizler yükselen inşaat sektörünü vuruyor
#20 Yıl Önce / 15 Haziran 2026
Yorumlar
Yorumlar
Kendi koyacağınız özel bir adla yorum yapmak için giriş yapabilir veya kayıt olabilirsiniz.
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
